Hur man startar en ledig dag?

Tja, man kan tillbringa en halvtimme med att kasta en randig boll,  en boll med rosa fjäder, en kookaroo och en gul myntabanan fram och tillbaka i vardagsrummet. Slutar man blir det ivriga protester

Lejonet har nedlagt sina byten! Matte får hämta dem och kasta dem igen inom bekvämt hämtavstånd, dvs inom tasshåll

Jo, men jag har lagt lakan i tvättmaskinen, hängt ut sängkläderna på vädring och gräddat kesoplättar till frukost. Serverade med mosade hallon och kesella med färskpressad citron

Snart ska jag dra iväg på cirkelträning, därefter ett jobbsamtal, trots ledig dag och sedan en liten tur till Nacka Forum och hälsokost affären

Vi hade en hälsokostaffär i Gustavsberg, jag råkade gå in där en gång och avbryta diskussionen mellan det mycket unga biträdet och hennes kompis. Det skulle jag inte gjort, jag blev snabbt tillrättavisad och hänvisad till livsmedelsaffär

Sedan fick de lägga ner något år sedan - ha!

Dagens stora besvikelse är Dagens Nyheter. Den kommer inte ut imorgon - då flyttar man lördagens korsord till fredagens upplaga.  Jag tycker inte om lördagens korsord och löser bara ett korsord i veckan - fredagens kunskapskryss. Jag är diskriminerad.



Kommentarer