När Höganäskrukorna

flyttat till Örby, så får man ta till andra kreativa lösningar för sillserveringen på påskaftonens buffé


Men med lite pyssel, så var tillslut välkomstdrinken förberedd och väntade på bubblet
  Snapsglasen isades, och jag har uppfunnit en smartare metod än Tony's något omständliga med ångning, frysning och sekunpassning vid servering

Överhuvudtaget, även utan Höganäskrus blir det en del kreativa lösningar vid större serveringar numera, eftersom jag så ivrigt dödsstädar i skåp och lådor, så jag har inget små serveringsfat kvar. Så till exempel serverades de tre tillbehören till äggen, rödlök, löjrom och majonäs, i espressokoppar. Dock lades till guldskedar för att förgylla glansen lite

Nu får jag äta rester resten av veckan................. Lammrostbiffen med hemgjord vårgrön tsatsiki (glömde skala gurkan) är helt orörd och därtill har jag färsk kyckling väntandes på tillagning.

För mycket och för lite skämmer allt, men jag föredrar för mycket - det är festligare

Kommentarer